گروه محصولات

چاپ یازدهم جلد یک کتاب «فیل آبی برای ایده‌یابی» منتشر شد.

1403/02/25 سه شنبه

در معرفی کتاب آمده:

کتاب دستور‌العمل های فیل آبی برای ایده‌یابی به قلم محمد حسین نیرومند نگاشته شده است.در معرفی کتاب آمده :
نگارنده در این کتاب دو جلدی به مسیرهای ایده‌یابی و اینکه نشانه چیست و مراحل قابل رویت افکار چیست پرداخته است و همچنین در دو فصل به ایده‌پروری و قاعده‌‌ها، قاعده تلفیق، قاعده همجواری، قاعده جانشینی و اصل بزرگنمایی و قاعده حذف و تمامی قواعد و اصل‌هایی که ما را به ایده پروری نزدیک می‌کند را معرفی کرده است.

گزیده ای از کتاب

«هنگامی که نشانه‌ای را بسط می‌دهید ذهن به سرعت برای یافتن نشانه‌ی بعدی واکنش نشان می‌دهد. اما نشانه‌ی بعدی که به ذهن متبادر می‌شود الزاماً مفهومی نیست که قابلیت درج در این فهرست را داشته باشد، چرا که گروهی از مفاهیم عمدتاً خصوصیات فردی و خلقیات شخصی افراد ناشی می‌شود. این‌گونه نشانه‌ها دارای مفاهیم ضمنی متکی به تجربیات شخصی افراد هستند. از آنجا که این مفاهیم زمینه‌ی شکل‌گیری ایده‌های بعدی را فراهم می‌سازد امکان ارتباط با این مفاهیم و رمزگشایی از آن‌ها وجود ندارد. پس در این جدول باید از درج مفاهیم ضمنی، فردی و نمادهای ناآشنا و شخصی پرهیز کرد.
توجه داشته باشید زبان جهانی تصاویر نیز به یک معنا همین‌گونه است. بسیار از مفاهیم فرهنگی، داستان‌های بومی و رویدادهای ملی برای مخاطب بین‌المللی ناآشنایند. چنانچه بخواهید جهانی کار کنید نباید محتوای اثرتان را به این‌گونه مفاهیم گره بزنید.»

برای سفارش آنلاین این کتاب، اینجا کلیک کنید.

انصراف از نظر