گروه محصولات

چاپ دوم کتاب «اختلالات یادگیری در کودکان» منتشر شد.

1402/02/27 چهارشنبه

در معرفی کتاب آمده:

همه‌ی ما در گذر سال‌های تحصیلی خود با مشکلاتی در زمینه‌های گوناگون برخورد کرده‌ایم. این مشکلات گاه مربوط به خودمان بوده و گاه مربوط به همکلاسی‌هایمان. گاه مرتبط به مسائل آموزشی و ضعف ها بوده و گاه مرتبط به مسائل اجتماعی- هیجانی.
شناخت کلی و نسبی ما با این نوع مسائل سبب می‌شود که امروزه نیز با دیدن کودکان و دانش‌آموزان دارای این مشکلات تعجب نکنیم. دیر زمانی است برای مشکلاتی از این دست، از عنوان اختلالات یادگیری با ناتوانی‌‌های یادگیری استفاده می‌شود. ناگفته نماند بیش از پیش به این اختلالات نسبت به گذتشه افزایش چشمگیری یافته است.
ما تصمیم گرفتیم در این کتاب، یک شناخت کلی و در عین حال کافی‌ای را برای خوانندگانمان فراهم کنیم. خوانندگانی که شاید بیش از افراد دیگر با این مسئله در زندگی خود درگیر هستند.

برشی از کتاب

در هر بخشی از زندگی به مهارت خواندن نیاز داریم. خواندن، محور فعالیت‌های تحصیلی و راهکار‌ی برای تسهیل یادگیری است. هدف اصلی خواندن، درک و فهم عنای متن است و برای دستیابی به این هدف، کودک ابتدا باید بتواند از خواندن برای یادگیری استفاده کند؛ به عبارت دیگر، باید آن‌چه را که می‌خواند، فرا بگیرد.
وقتی خواندن واژه‌ها، به طور خودکار  و سریع انجام نگیرد، فرد باید توجه زایدی را صرف رمز‌گشایی واژها کند؛ در نتیجه، توجه کمی صرف درک و فهم معنای متن می‌شود. بنابراین در اختلال خواندن در صحیح‌خوانی، درک، دقت، سرعت، شناسایی حروف و مطالب خوانده‌شده و نیز یاد‌آوری آن‌ها مشکل دارد و خواندن متن همراه با تردید، از هم گسسته و پر از غلط است.

برای سفارش آنلاین این کتاب، اینجا کلیک کنید.

انصراف از نظر